Omen

Śniło mi się niedawno, że klęczę przed kobietą i zanurzam wskazujący palec prawej dłoni w przeźroczystej i gęstszej niż woda cieczy, a następnie pocieram palcem brzuch kobiety, tuż nad jej pępkiem, po czym wstaję na nogi i kobieta bezwładnie wpada w moje objęcie, kładzie głowę na moim barku i odniosłem wrażenie, że umarła. Nie byłem jednak zasmucony, ani przerażony tym faktem i czułem od niej przypływ jakiejś boskiej energii. Na drugi dzień, czytam „Fausta”, Goethego i Mefistofeles poucza swoich belzebubów co mają czynić, żeby dusza zmarłego doktora Fausta im nie umknęła:

Szczególnie zwróćcie wasze badanie

Na dolne części, to wasze zadanie;

W pępku nierzadko ona też przebywa,

Baczność więc, gdy się tamtędy dobywa.

Sny mogą być prorocze, zaś Goethe opisał swoje przemyślenia odnośnie duszy, w arcydziele literackim i zacytowany fragment książki jest znamienny, ale na lżejszą nutę poniższy epizod z genialnej, psychodelicznej serii animowanej pt. „Ren and Stimpy”, w komiczny sposób ilustruje duszę i znowu pojawia się motyw z pępkiem.

Skomentuj

